Lille Næstved Skole

Skolens profil

Lille Næstved Skole er en folkeskole, som værner om sin tradition for indlæring af grundlæggende færdigheder og kundskaber på et højt fagligt niveau, samt for udvikling af sociale kompetencer.

Vi lægger vægt på at engagere hver enkelt elev, samt at motivere til livslang læring i en højteknologisk og foranderlig verden. Vi har engagerede forældre, der via ord og handling involverer sig i børnenes skolegang.

Vi ønsker, at skolens liv præges af traditioner og fælles oplevelser i et kreativt miljø, og vi tilstræber helhedsorienterede forløb med sammenhæng mellem undervisnings- og fritidsaktiviteterne for de yngste elever.

Det betyder, at eleverne sikres mulighed for at erhverve paratviden og kunnen, samt at undervisningen tilrettelægges, så eleverne lærer at lære.

Det forudsætter, at alle parter lever op til skolens “Gensidige forventninger” og fastsatte regler, samt at skolens virksomhed baseres på et løbende og forpligtende samarbejde mellem bestyrelse, medarbejdere, børn og forældre. Lille Næstved Skole er en skole for alle – her er fokus på udvikling af kultur og individualitet inden for fællesskabets rammer.